Koomikko – näyttelijä – yrittäjä Janne Kataja on saanut huomautuksen mainonnan eettiseltä neuvostolta, kertoo Helsingin Sanomat.
Katajan jakama Facebook-julkaisu ei ollut mainonnan eettisen neuvoston mukaan selkeästi tunnistettavissa mainokseksi, verrattuna Katajan jakamaan muuhun materiaalin hänen Facebook-tilillään.
Kataja julkaisi tämän vuoden huhtikuussa päivityksen Facebook-sivullaan, mikämainosti Kyllä isä osaa -elokuvaa. Kataja näyttelee elokuvassa sekä sen on tuottanut tuotantoyhtiö, jossa Kataja on ollut osakas.
Mainonnan eettiselle neuvostolle asiasta lausuntopyynnön tehneen mielestä kyse oli selvästä piilomainonnasta.
Helsingin Sanomat kertoo, että Kataja on julkaissut profiilissaan lukuisia julkaisuja niin Kyllä isä osaa -elokuvasta kuin muista projekteista missä hän ollut mukana.
Janne Katajalla on muutenkin mennyt viime aikoina todella mollivoittoisesti, sillä Jannen ja lukuisissa yrityksissä hänen yhtiökumppaninsa olevan Aku Hirveniemen yrityksiä on hakeutunut konkurssiin toinen toisensa perään.
Konkurssit alkoivat tämän vuoden keväällä kun riihimäkeläis-kaksikon Hihhihhii Oy hakeutui konkurssiin. Seuraavaksi meni konkurssiin ex-taikurikaksikon nykyisten koomikoiden vuonna 2015 perustama Biomaja Nordic Oy.
Viimeisin konkurssiuutinen Katajan suunnasta kuultiin viime kuun loppupuolella kun Kauppalehti uutisoi Janne Katajaan kytköksissä olevan kiinteistöosakeyhtiön hakeutuneen myös konkurssin.
Konkurssisuma alkoi kun Katajan nuoruudenystävä Hirviniemi jäi kiinni lähettämistään seksuaalis-sävytteisistä viesteistä.
Ihan kuralla Akun ja Jannen bisnekset eivät ole, sillä molemmat ovat pystyneet pitämään henkilökohtaiset luottotietonsa kunnossa konkurseissa huolimatta.
Asia selviää Ulosottolaitoksen 6.11. Rikosmedia.fi toimittamista Akun ja Jannen ulosottotodistuksista.
Lähteet: Helsingin Sanomat, Kauppalehti